Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Jędryczki w Ostrowitem

Stres i sposoby radzenia sobie ze stresem w kontekście motywacji do nauki

Jak mawiał psychoterapeuta dziecięcy Henri Pull ,,Nie sposób skutecznie radzić sobie ze stresem, nie mając o nim szczególnego pojęcia. 

Efektywność nauki jest najlepsza, kiedy poziom pobudzenia jest przeciętny, optymalny dla danego zadania i ucznia. Zbyt mało stresu sprawia, że nie uzyskujemy właściwej motywacji do uczenia się, zbyt wiele sprawia, że nie jesteśmy w stanie właściwie wykorzystać wszystkich swoich możliwości intelektualnych.

Omówiliśmy m.in. sposoby radzenia sobie z trudnościami oraz porozmawialiśmy, jak wyrobić w sobie nawyk uczenia się. Niektórzy podają, ze wyrobienie nawyku trwa 21 dni, inni, że 30. Długość procesu kształtowania nawyku tak naprawdę nie ma znaczenia, ponieważ ostatecznym celem jest zdolność do konsekwentnego wykonywania danej czynności do końca życia.

Agnieszka Angowska-Jasińska