Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Jędryczki w Ostrowitem

RAJD PIESZY DO PŁONNEGO

W dniu 9.10.21r. uczniowie klasy 7, realizujący projekt "Rozwój wiedzy i kompetencji to ścieżka do sukcesu" wraz z opiekunami Panią Joanną Polakiewicz i Panem Januszem Gurtowskim, wybrali się na rajd pieszy z Golubia - Dobrzynia do Płonnego.

Prowadził nas szlak św. Jakuba, który biegnie przez całą Europę, a kończy się w Santiago de Compostela w Hiszpanii. Celem rajdu była obserwacja elementów krajobrazu oraz zjawisk fizycznych zachodzących w przyrodzie. Wędrując doliną rzeki mogliśmy podziwiać piękne meandry Drwęcy. Szukaliśmy roślin charakterystycznych dla mijanych terenów oraz omawialiśmy napotkane skały i gleby. W Płonnem wspięliśmy się na Górę Modrzewiową oraz próbowaliśmy odczytać czas z zegara słonecznego. Nie obyło się też bez omówienia historii mijanych przez nas obiektów takich jak: Zamek i Starówka w Golubiu - Dobrzyniu, Ośrodek Chopinowski w Szafarni, dom, w którym mieszkała Maria Dąbrowska, Kościół w Płonnem czy obelisk ku czci Jana Nepomucena Dziewanowskiego. Kiedy zmęczeni dotarliśmy do Płonnego  czekały tam na nas pyszna pizza i ciasto. To zasługa rodziców, którym bardzo dziękujemy!!!Uśmiech